Search

RSS

Sunday, March 21, 2010

Diari lara seorang musafir

Ya Allah..
Aku rindu pada-Mu
Kapan Engkau ingin menjemputKu Ya Allah..
Aku ingin bertemuMu..

Ya Allah...
Hanya Engkau sahaja yang tahu..
betapa laranya hatiku ini..
Hidup ibarat musafir lalu..
tidak dipedulikan..
tidak jua diendahkan..
bagai melukut ditepian gantang..
hidup terasing..tiada teman

Ya Allah...
betapa beratnya dugaanMu ini..
betapa laranya diri ini..
hidup sentiasa diulit sepi
hanya tikar sejadah peneman diri..
tapi ku tahu..
ini semua dugaan dari-Mu sebagai tanda sayangnya Mu padaku..

kenapa manusia hanya pandai menghukum
hidup ini bagaikan tergantung
kenapa mereka tidak menghitung
diri sendiri tidak menaggung..

Ya Allah..
aku tahu..
aku hanya lah manusia biasa..
aku adalah manusia hina..
tapi aku memohon pada-Mu..
semoga diriku tidak begitu disisiMu




Ya Allah..
kapan kita akan bertemu...
Aku rindu padaMu..







No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails