Search

RSS

Monday, January 18, 2010

Demam Pilihanraya kampus

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang...
Assalamualaikum wbt

Hari ini IPGM kampus Darulaman telah mengadakan pembentangan manifasto pilihanraya daripada calon2 yang mengambil bahagian. Tak salah ana seramai 48 orang calon yang bertanding merebut kerusi panas yang dipertandingkan. Ana tengok persaingan pilihanraya kampus kali ini sangat sengit dan memberangsangkan. Kebanyakan calon yang bertanding pula ramai yang terdiri daripada muka2 baru dan adik2 junior. Yang mengejutkan ana, seramai 7 orang rakan lelaki kelas ana juga turut bertanding merebut jawatan2 masing-masing. Pegh..ramai gak tu.. tak sangka lak depa ni masuk bertanding gak..hehehe tapi mmg tak di nafikan ada antara mereka berkebolehan dan ada potensi untuk menduduki kerusi Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP). Tahniah ana ucapkan atas keberanian antum semua.. =) (smile)

Pda pemerhatian ana, calon2 yang bertanding pada pilihanraya kali ini ramai antaranya terdiri daripada pelajar2 Pengajian Islam dan Al-Quran. Boleh dikatakan setiap kerusi yang dipertandingkan diisi oleh mereka semua. Hmm..satu perkembangan yang bagus!!! keep it up..hehe. tak dipinggirkan, kaum cina juga turut sama bersaing dan bertanding dlm pilihanraya kali ini...tak silap ana 3 orang calon dari kaum cina. Satu persaingan yang baik. sebelum ni tak ramai dikalangan mereka yang berani tampil untuk bertanding. Mungkin dorang ni juga turut sama mahu menyumbangkan tenaga dan membela nasib2 pelajar di IPGM Kamus Darulaman ini. Tahniah! Satu persaingan yang sihat!.

Calon2 JPP ni juga turut mengadakan kempen pihanraya masing2..lobi sana sini..pancing undi dan hati para pengundi..Ramai dikalangan mereka menggunakan laman sosial terutamanya muka buku (facebook) dan YM (Yahoo massenger) sebagai alat untuk mereka berkempen. Macam2 poster yang dipaparkan di sana..ana turut tidak ketinggalan diTag oleh depa ni...ish2..hehe. Ada yang tak penuh tegur pon boleh tegur..yang tak knl pun leh jd cam kwn yg dh lame knl..hehe mcm2..kempen..kempen..kempen..hehhe.

Emm ok la..setakat ini sahaja entri ana pada kali ini. Insyaallah jumpa nnt di lain entri ye! Kepada calon2 JPP sekalian, teruskan berkempen. KOtakan janji anda bila sudah berjaya menduduki kerusi JPP kelak. Perjuangkan nasib2 warga IPDA ini juga! Jalankan amanah yang diberikan sebaik2nya.. Kepada perlajar2 IPGM KAmpus DArulaman sekalian, UNDILAH DENGAN BIJAK. MASA DEPAN DI TANGAN KITA. Chaiyok!!!!!

sekian, salam permisi..
wassalam.
=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails