Search

RSS

Friday, January 8, 2010

sekadar peringatan...

PERINGATAN ……..


“Anak-anak bangsa yang dikasihi bahagianya kita dilahirkan sebagai umat Muhammad. Kita dijanjikan syurga abadi, kita diikat dengan ikrar “Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah.” Kita diajar dari sudut kepercayaan percaya kepada lima rukun Islam, dihias dengan enam sendi rukun iman…

Kita disuruh melihat keindahan alam di sekeliling kita, kita disuruh beribadah sesuai dengan pergerakan alam cakerawala, kita disuruh menyembah Allah ketika mula mencelikan mata dan dijadualkan kehidupan kita sehari lima waktu tunduk dan sujud, suci dan bersih menghadap Allah Azza Wa Jalla… MasyaAllah indahnya Islam itu tiada pada agama lain.

PERCAYA DAN YAKINLAH KITA AKAN BERTEMU DENGAN ALLAH MAHA BERKUASA, MOGA AMALAN BAIK KITA AKAN MUNCUL MENEMANI KITA DI ALAM BARZAKH…. JAUHKAN FIKIRANMU DENGAN CINTA MANUSIA KERANA DI SANA ADA NAFSU YANG BAKAL MENGGELAPKAN MASA DEPANMU …. KEJAYAANMU MELALUI ZAMAN REMAJA AKAN MEMBAHAGIAKAN ENGKAU SELAMA-LAMANYA…..

Ayuh bangunlah dari tidur dan rehatmu yang panjang, andai kau punya perasaan terapkan pada mereka disisimu, andai kau punya lidah keluarkan kata-kata manismu,andai kau punya kuasa laksanakan Islam pada dirimu, keluargamu, negaramu dan kekasihmu… JIHAD TIDAK PERNAH BERAKHIR SELAGI ENGKAU MEMEGANG TIKET DUA KALIMAH SYAHADAH…..KAJAYAAN AKAN MUNCUL WALAU BUKAN DI DEPAN MATA KITA.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails